Mic-key button

14 Oktober 2008

Nee het gaat hier niet om een souvenier uit Euro Disney. Bryan heeft vier maanden geleden een PEG sonde gekregen die gebruikt wordt voor voeding, drinken en medicijnen. Een PEG sonde is een tijdelijke oplossing en moet eens per jaar worden vervangen waarvoor steeds opnieuw een narcose gegeven moet worden.

Wij hebben er voor Bryan voor gekozen om zo spoedig mogelijk de PEG te vervangen voor een Mic-key button.

Met deze button hebben wij dezelfde functionaliteit maar is het mogelijk het slangetje na gebruik te verwijderen. Hierdoor is het minder belastend voor Bryan en is het allemaal beter schoon te houden.

Ook zijn bij vervanging geen ziekenhuis opname en narcose nodig omdat wij dit eenvoudig zelf kunnen doen.

De ingreep was een opname van twee dagen waarvan de eerste dag een echte wachtdag is. Deze dag stond echter in het teken van epilepsie en een enorm onrustige Bryan die helemaal over de rooie was. Hij was zo enorm druk dat hij er van moest spugen. Dit ging door tot ca. 2.20 's nachts, toen was hij zo uitgeput dat hij helemaal van de wereld raakte. Dit heeft geduurd tot 's middags ca. 14.00 uur. Hij heeft dus van de gehele ingreep, die 's morgens 11.00 plaatsvond, helemaal niets meegemaakt.

Nu maar hopen dat het voorlopig even gebeurt is met de ziekenhuis opnames en narcoses.

Wat is de MIC-KEY?

De MIC-KEY is een voedingskatheter die door de buikwand, via de stoma, in de maag geplaatst wordt. Door middel van een ballon blijft de katheter in de maagwand op zijn plaats zitten. Het voedingssysteem is makkelijk aan te sluiten op de kleine platte knoop die op de buik zit. Als de voeding is toegediend en het toedieningsysteem wordt verwijderd, blijft alleen dit knoopje over. De MIC-KEY is zodoende nagenoeg onzichtbaar onder kleding en geeft de gebruiker maximale bewegingsvrijheid.

0 reactie(s) | terug

Nog geen reacties geplaatst.

(* = verplicht veld)

Naam *
E-mailadres *
Reactie *

Laatste bericht

9 Juni 2010

De Stichting Bryan Jan Oosterveld is vandaag Online gegaan.

0 reacties | volledige artikel